سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه خدمات تخصصی کلیک ویو (QlikView)

مرجع پلیمر در بازار ایران: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که گرافن می‌تواند رفتار خودترمیمی داشته باشد، به شکلی که در صورت آسیب ساختاری خود را ترمیم کند. این ویژگی می‌تواند برای ساخت پوست مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

گرافن
گرافن ماده‌ای تک لایه‌ای‌ از جنس کربن است که به عنوان مقاوم‌ترین ماده جهان شناخته می‌شود. یافته‌های اخیر پژوهشگران حاکی از از وجود پدیده خودترمیمی در گرافن است که می‌توان از این ویژگی برای ساخت پوست مصنوعی استفاده کرد. از دیگر کاربردهای این پدیده، استفاده از آن برای ساخت حسگر است.
سال‌هاست که دانشمندان به دنبال تولید جایگزین برای پوست انسان هستند، اما تا کنون مواد مصنوعی ساخت بشر چنین ویژگی نداشته است. به دلیل امکان ایجاد خراش تصادفی، پوست مورد استفاده در ربات‌ها باید دارای قابلیت خودترمیمی باشد. این گروه نشان دادند که می‌توان نانوحسگری ساخت که در آن گرافن به کار رفته باشد تا وجود ترک و آسیب را به سرعت شناسایی کند. به محض شناسایی، فرآیند ترمیم و هسته‌زایی آغاز شود. این ویژگی باید به گونه‌ای باشد که بعد از گسترش شکاف در سطح پوست نیز فرآیند ترمیم انجام شود.
بررسی نتایج
این نتایج نشان می‌دهد که خودترمیمی با ترکیب خودبه‌خودی پیوندهای آسیب دیده انجام می شود. این گروه یک لایه منفرد گرافنی که در آن نقص‌هایی از قبل وجود داشت را تحت فشار قرار داده و نشان دادند که به محض برداشتن فشار از روی گرافن، بخش‌های آسیب دیده ترمیم می‌شود. گوشا آکاریا از محققان این پروژه می‌گوید: «ما قصد داشتیم تا رفتار خودترمیمی را هم در گرافن آسیب دیده و هم گرافن دست‌نخورده مشاهده کنیم. همچنین به دنبال استفاده از این پدیده در ساخت نانوحسگر برای شناسایی نقطه آسیب‌دیده با استفاده از شبیه‌سازی دینامیک سلولی بودیم. ما در حال حاضر می‌توانیم شواهد مربوط به خودترمیمی ترک در گرافن بدون نیاز به محرک‌های خارجی را مستند ارائه دهیم.»
این گروه تحقیقاتی نشان دادند که طول ترک یا شکاف ایجاد شده روی سطح اهمیت ندارد و گرافن می تواند آن را ترمیم کند.

نوشته بررسی‌ها نشان داد که گرافن می‌تواند رفتار خودترمیمی داشته باشد اولین بار در پلیم پارت : مرجع پلیمر در بازار ایران پدیدار شد.


ارسال شده در توسط پیام ندایی

پوشش‌های سطح پلیمری در کابردهای متعددی برای تولید سطوحی با خواص مطلوب نظیر ترشوندگی، اصطکاک کم و زیست سازگاری بسیار مهم هستند. سطوح معمولا از طریق پیوندهای شیمیایی با پلیمرها اصلاح می‌گردند.

گروهی از محققان دانشگاه Nagoya موفق به توسعه برس‌های پلیمری بر روی سطوح با استفاده از کوپلیمرهای دو قطعه‌ای حاوی دو نوع واحد که ساختارهای مجزایی را تشکیل می‌دهند، شده‌اند.

این گروه ابتدا کوپلیمرهای دوقطعه‌ای حاوی پلی استایرن (PS) و پلی آزو بنزن (PAz) را سنتز نمودند. واحدهای PS و PAz دارای خواص مختلفی نظیر انرژی سطح و انعطاف پذیری می‌باشند. این موضوع سبب جدایی کوپلیمرها به قطعات مختلف روی سطوح بستر PS در هنگام تنش زدایی در دمایی بیش از دمای انتقال شیشه‌ای PS می‌شود. این تفکیک با اندازه گیری زاویه تماس، میکروسکوپ الکترونی انتقالی، و طیف سنجی فوتوالکترون اشعه ایکس تایید شد. محققان دریافتند که واحدهای PAz پوسته‌ای را بر روی سطح PS تشکیل می‌دهند. ضخامت لایه پوسته‌ای PAz بستگی به نسبت دو نوع واحد پلیمری در کوپلیمر دارد. در لایه پوسته، زنجیره اصلی PAz گسترده شده و تشکیل ساختار برس پلیمری را می‌دهد.

اندازه‌گیری‌های جذب مرئی ماوراء بنفش نشان داد که لایه PS از تجمع کوپلیمر دو قطعه‌ای در طی تنش زدایی جلوگیری می‌کند. زنجیره‌های اصلی PAz به صورت افقی به تنهایی در فیلم کوپلیمر جهت گیری می‌کنند. در مقابل سطح PS زیرین باعث جهت‌گیری عمودی زنجیره‌های اصلی PAz می‌گردند.

مزایای روش شامل کنترل آسان ضخامت برس و ساختار توسط تغییر تعداد و نوع واحدها در کوپلیمر دو قطعه‌ای و توانایی تشکیل برس‌های پلیمری بر روی بسترهای انعطاف پذیر می‌باشد.

این سطوح پلیمری سازمان یافته در هوا پایدار هستند و باید مقاوم در برابر آسیب نیز باشند. سطح آسیب دیده باید به آسانی به وسیله تنش زدایی قابلیت خود ترمیمی را در اثر تحرکات جانبی واحدهای آویزان پلی استایرن داشته باشد.

دانلود کامل مقاله:

Self-assembly of photoresponsive polymer brushes to realize advanced surfaces

نوشته توسعه برس‌های پلیمری پاسخگو به نور برای دستیابی به سطوح پیشرفته اولین بار در پلیم پارت : مرجع پلیمر در بازار ایران پدیدار شد.


ارسال شده در توسط پیام ندایی

مرجع پلیمر در بازار ایران: همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته – ایران آگروفود 2017 تعداد 7 محصولات فناوری نانو در حوزه کشاورزی عرضه شده است.

با توجه به لزوم توسعه بازار محصولات فناوری نانو و رسوخ بیشتر این فناوری در صنعت کشور و نیز افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری محصولات حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در بازارهای داخلی و خارجی با استفاده از فناوری نانو، محصولات فناوری نانو در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته – ایران آگروفود 2017 معرفی شد و در معرض دید علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفت.

فناوری نانو

بیست و چهارمین نمایشگاه اگروفود به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی کشور در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی، از 2 خرداد آغاز شده و تا 5 خرداد ماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ادامه دارد.

شرکت کنندگان

در این نمایشگاه 1500 شرکت ایرانی و 37 کشور جهان شامل اسپانیا، اتریش، امارات متحده عربی، انگلیس، اوکراین، ایتالیا، ایرلند، آفریقای جنوبی، آلمان، برزیل، بلژیک، بلغارستان، پرتقال، تایلند، ترکیه، چین، دانمارک، چچن، روسیه، رومانی، ژاپن، سنگاپور، سوریه، سوئیس، فرانسه، فنلاند، کانادا، کره جنوبی، گرجستان، لبنان، لهستان، لیتوانی، مجارستان، مولداوی، نروژ، هلند، هند و یونان شرکت کرده‌اند.

بر این اساس محصولات فناوری‌ نانو عرضه‌شده در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در این نمایشگاه شامل «نایلون زیست تخریب پذیر»، «کفپوش‌های رزینی بسا پلیمر ویژه صنایع غذایی»، «پودر مرگ موش حاوی نانوذرات- موشا پاک»، «دستگاه پاستوریزاتور و هموژنایزر غیرحرارتی همزمان به روش نانو کویتاسیون»، «ارائه کننده فناوری نانوپوشش‌ها»، «دستگاه مولد پلاسمای سرد- افزایش چاپ پذیری بر روی بسته‌بندی‌های مواد غذایی» و «سامانه تولید کنسانتره پروتئینی آب پنیر با استفاده از فناوری غشاهای نانوساختار سرامیکی» است.

در کنار معرفی محصولات فناوری نانو، روندهای حمایتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو چون حمایت از تولید محصولات مبتنی بر فناوری نانو، تامین تسهیلات برای ایجاد و توسعه خط تولید، تامین مواد اولیه و خرید تجهیزات نانو (لیزینگ و…)، حمایت از تولید مواد اولیه نانویی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنایع در کشور، حمایت از برنامه‌های صنعت در حوزه تحقیق و توسعه، حمایت از بازاریابی و بازارسازی، حمایت از اخذ استانداردهای لازم و کمک به تهیه طرح‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در این نمایشگاه معرفی خواهد شد.

منبع: ایسنا

نوشته محصولات فناوری‌ نانو عرضه‌شده ایران آگروفود 2017 اولین بار در پلیم پارت : مرجع پلیمر در بازار ایران پدیدار شد.


ارسال شده در توسط پیام ندایی

محققان کشورمان موفق به تولید پلیمر جدید با بازدهی بسیار بالا شدند که اثرات ضدخوردگی فوق‌العاه‌ای را بر روی سطح فلزات بویژه استیل در شرایط آب دریا نشان می‌دهد.

لیلا شاه حسینی، مجری طرح بررسی خواص الکترونیکی و اسپکتروسکوپی سلول‌های خورشید حساس‌شده به رنگ تهیه‌شده از نانو مواد آلی، اظهار کرد: امروزه با توجه به محدودیت‌های سوخت‌های فسیلی و شرایطی که داریم، استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق و انرژی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اهمیت و کاربرد پلیمرهای رسانا و محدود بودن مونومرهای اولیه برای سنتز پلیمرهای جدید و کاربرد روزافزون آن‌ها در تکنولوژی‌های جدید، از طریق طراحی مولکولی، مونومرهای جدیدی را برای اولین بار با روش‌هایی بسیار آسان و کم هزینه سنتز کرده و به دنبال آن پلیمرهای جدید با خصوصیات تلفیقی از مونومرهای سازنده آن‌ها تهیه شد.

فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد کرمان ادامه داد: عملکرد پلیمرهای تهیه‌شده در سل‌های فتوولتاییک، پوشش‌های محافظ در مقابل خوردگی فلزات در شرایط مشابه آب دریا و خواص الکتروکرومیک آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

شاه حسینی با اشاره به جزئیات انجام کار گفت: آزمایش‌های فتوولتاییک، افزایش بازده بسیار بالای پلیمر جدید تهیه‌شده را  نسبت به مواد مشابه نشان داده است.

وی افزود: همچنین نتایج حاصل، به خوبی بیان کرد که در محدوده پتانسیل‌های مشخصی، فیلم‌های پلیمری تهیه‌شده به عنوان ماده پلی‌الکتروم عمل کرده و رنگ‌های چندفامی را از خود نشان می‌دهد که می‌توانند کاندیدهای بسیار مناسبی برای استفاده در پنجره‌های الکتروکرومیک و هوشمند باشند.

شاه‌حسینی تاکید کرد: با پلیمریزاسیون این مونومرهای جدید در شرایط خاص، پلیمرهایی تهیه شده است که به وضوح اثرات ضد خوردگی فوق‌العاده‌ای را بر روی سطح فلزات به ویژه استیل در شرایط آب دریا نشان داد.

منبع: ایسنا

نوشته تهیه پلیمرهای رسانا با بازده بالا و اثرات ضدخوردگی در فلزات اولین بار در پلیم پارت : مرجع پلیمر در بازار ایران پدیدار شد.


ارسال شده در توسط پیام ندایی

مرجع پلیمر در بازار ایران: مستربچ سفید جدید توسعه یافته با نام تجاری  ME800047 برای کاربردهای اکستروژن پوششی توسط شرکت Tosaf توسعه یافته است. این مستربچ هنگامی که در دماهای بالا تحت فرآیند قرار می‌گیرد پایداری حرارتی آن افزایش می‌یابد و به میزان قابل توجهی از دود و بوی آن کاسته می‌شود. همچنین میزان بهره‌وری تولید آن در مقایسه با محصولات مرسوم از این نوع بالاتر می‌باشد.

پلیمر

اکستروژن پوششی فرآیندی است که در آن لایه‌ای بسیار نازک از پلیمر بر روی زیر لایه‌ای در دمایی نزدیک به نقطه تخریب حرارتی پلیمرهای پردازش شده اعمال می‌شود (تقریبا 300 درجه‌ی سلسیوس). چالش های شناخته شده در این فرآیند شامل گردنه‌ای شدن (صفحات پلیمری روی سطح رشته‌ای می‌شوند)، دود سنگین و بوی قوی بر اثر دماهای پردازشی بالا، پراکندگی ضعیف و تشکیل ژل می‌باشد.

ویژگی ها

برای غلبه بر مشکلات اکستروژن پوششی، مستربچ سفید رنگ ME800047 توسعه یافته توسط شرکت Tosaf می‌تواند درجه حرارت‌های بالای حین فرآیند را تحمل کند در حالی که کیفیت پراکندگی بالای آن به خوبی حفظ می‌شود. این ویژگی باعث ایجاد پوشش همگن و کاهش نیاز به تغییرات فیلتر در طول تولید را سبب می‌شود. تشکیل ژل به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد که این امر ویژگی‌های نوری محصول را حتی در لایه‌های بسیار نازک بهبود می‌بخشد. از آنجایی که این مستربچ سفید جدید حاوی مواد افزودنی مهاجر نیست، قابلیت چاپ پذیری خوبی در محصول نهایی ایجاد خواهد کرد.

منبع: specialchem

 

نوشته توسعه مستربچ سفید برای اکستروژن پوششی پلیمرها اولین بار در پلیم پارت : مرجع پلیمر در بازار ایران پدیدار شد.


ارسال شده در توسط پیام ندایی
<      1   2