سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه خدمات تخصصی کلیک ویو (QlikView)

پروژه های هوش کسب و کار و تجزیه و تحلیل اطلاعات، بر اساس نتایج نظر سنجی های مختلف، در اولویت بالایی نزد CIO (مدیر فناوری اطلاعات) در سازمان ها قرار گرفته است، 

درذیل به چهار دلیل اصلی افزایش اولویت این پروژه ها در سازمان ها نزد مدیران فناوری اطلاعات، به صورت خلاصه، اشاره شده است: 

1. اطلاعات امروزه خود کسب و کار بزرگی است
امروزه نشانه های متععدی وجود دارد که بیانگر این نکنه کلیدی است که "استخراج ارزش از داده، کلید موفقیت در کسب و کار مدرن و امروزی است." 

مدیران ارشد سازمان ها به این سطح از آگاهی رسیده اند که داده های شرکت ها را می توان برای ارائه بینش دقیقتر نسبت به کسب و کار، تجزیه و تحلیل مزیت های رقابتی و افزایش سرعت تصمیم گیری، بکار برد. این خبر به دو دلیل ارزشمند است. اول، افزایش احتمال اختصاص منابع به پروژه های  هوش کسب و کار و تجزیه و تحلیل در سازمان ها بیشتر شده است. دوم، با افزایش میزان مشارکت مدیران ارشد می توان به موفقیت پروژه امیدوارتر بود.

2. امروزه کاربران بیشتر از قبل به دنبال اطلاعات هستند

تولید و مصرف اطلاعات دقیق در قالب فرم های الکترونیکی مختلف، فقط یک سرگرمی نیست بلکه اقدامی آگاهانه، ناشی از  انتظارات مختلف کاربران برای پوشش درخواست های آتی آنها است. امروزه تحلیل در سوابق و مرور روند ها، بخشی لاینفک از فرایندهای کاری روزمره بوده و افراد بدون دسترسی به زیر ساخت های این حوزه، در فقر اطلاعاتی و تحلیلی به سر می برند.  

3. دستگاه های هوشمند همه جا
رایانه ها بخشی جدایی ناپذیر از خانواده مدرن برای چندین دهه بوده اند، اما توسعه های اخیر در تولید ابزارهای قابل حمل با قابلیت اتصال به اینترنت و سرویس های قابل دسترس آن در همه جا، عاملی جدید در افزایش گرایش افراد به استفاده از اطلاعات و تحلیل و تفحص در آن، می باشد.

در زمینه کسب و کار، شاید بارز ترین تاثیر دستگاه های هوشمند، فراهم کردن امکان دسترسی به  BI و تجزیه و تحلیل برای تصمیم گیرندگان ارشد سازمان ها است. افرادی که به ندرت وقت خود را پشت میز می گذرانند. ساخت داشبوردهای مدیریتی و ایجاد ابزارهای تجزیه و تحلیل قابل دسترسی از طریق یک تبلت به معنای حضور این افراد در دل بدنه اجرایی سازمان ها می باشد.

4. پیشرفت ابزارهای تجزیه و تحلیل و هوش تجاری

گسترش ابزارهای تولید داشبورد و پیاده سازی الگوریتم های پیچیده تجزیه و تحلیل اطلاعات در کنار قابلت های بصری سازی موجود در این ابزارها، ضمن ساده سازی فرایندهای طراحی و تولید ابزارهای هوش تجاری در سازمان ها، ضرورت ارتباط تنگاتنگ و دائمی متخصصین فناوری اطلاعات با این ابزارها را کاهش داده و کاربران را به سمت پوشش نیازهای تکمیلی توسط خودشان هدایت می کند. رازی که خود عاملی کلیدی در افزایش میل به کاربری این ابزارها توسط کاربران نهایی و کاهش مسئولیت متخصصین فناوری اطلاعات برای پشتیبانی دائمی می باشد.     


ارسال شده در توسط پیام ندایی