سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه خدمات تخصصی کلیک ویو (QlikView)

مرجع پلیمر در بازار ایران: گروهی از محققان چندین موسسه در کره جنوبی موفق به توسعه پلیمری جدیدی شده‌اند که قادر به بهبود قدرت خروجی نانوژنراتورهای تریبو الکتریک می‌باشد.

تمام تجهیزات الکترونیکی قابل حمل انرژی مصرف می‌کنند. برای حداکثر استفاده از این وسایل، باتری‌های با عمر طولانی و انعطاف پذیر مورد نیاز است. شارژ این نوع دستگاه‌ها با استفاده از انواع مختلف ژنراتورها صورت می‌پذیرد به طور مثال برخی انرژی مصرف شده در حرکات بدن را می‌گیرند. و برخی دیگر ممکن است الکتریسیته تولید شده توسط حرکات بین اشیاء یا مواد را بگیرند (نظیر الکتریسیته ساکن). به این نوع دستگاه‌ها نانو ژنراتورهای تریبوالکتریک گفته می‌شوند. در واقع نانو ژنراتورهای تریبوالکتریک قادرند انرژی مکانیکی محیط اطراف را به الکتریسیته تبدیل کنند و با این کار انرژی مورد نیاز برای تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی، شبکه‌های حسگری و ادوات پزشکی قابل کاشت در بدن را تامین کنند.

 متاسفانه تا به امروز این نوع دستگاه‌ها قدرت لازم برای شارژ کافی محصولات را ندارند. در یک تلاش جدید محققان کره جنوبی موفق به کشف راهی برای بهبود قدرت خروجی توسط جایگزینی یکی از مواد پایه با پلیمری جدید (کوپلیمر poly(tert-butyl acrylate) (PtBA)–grafted polyvinylidene difluoride (PVDF) )شده‌اند.

پلیمر جدید قادر به پذیرش بارهای بسیار از یک الکترود بوده و باعث افزایش توان خروجی می‌گردد. این پلیمر ثابت دی الکتریک و در نتیجه چگالی بار را دو برابر می‌کند. قدرت خروجی دستگاه‌های جدید توسعه یافته 20 برابر بیشتر از سایر دستگاه‌های موجود می‌باشد.

دانلود کامل مقاله :

Robust nanogenerators based on graft copolymers via control of dielectrics for remarkable output power enhancement

 

نوشته بهبود قدرت خروجی نانوژنراتورهای تریبو الکتریک توسط پلیمری جدید اولین بار در پلیم پارت : مرجع پلیمر در بازار ایران پدیدار شد.


ارسال شده در توسط پیام ندایی