سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه خدمات تخصصی کلیک ویو (QlikView)

چرا هوش تجاری؟

امروزه، مدیران سازمان‌ها بیش از پیش نیازمند توانمندی تصمیم‌گیری سریع، دقیق و هوشمندانه برای حفظ بقاء سازمان در بازار رقابتی هستند. برای دستیابی به این مهم ابزارها و برنامه‌های نرم‌افزاری موردنیاز است که در کمترین زمان و با روشی ساده، بتوانند وضعیت کسب و کار خود را پایش کرده و با تحلیل آن به علل نوسانات مثبت یا منفی شاخص‌های کسب و کار خود پی ببرند و یا فرصت‌های پنهان را شناسایی کنند.

همچنین، همزمان با توسعه چشم‌گیر فناوری‌هایی همچون راهکارهای نرم‌افزاری جامع سازمانی مانند ERPها و CRMها و ارتباطات نوین جهانی مانند وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، سازمان‌ها با حجم فزاینده‌ای از داده‌های مختلف با پراکندگی جغرافیایی زیاد روبرو هستند و جمع‌آوری، پالایش و استخراج اطلاعات معنادار از این انبوه داده‌ها و تحلیل این اطلاعات و دستیابی به دانش تصمیم‌ساز، تبدیل به یک چالش جدی برای تصمیم‌گیران و تحلیل‌گران کسب و کار‌ها شده است. ابزارهای نرم افزاری هوش تجاری برای پوشش به این نیازهای اطلاعاتی و تحلیلی مدیران در سطوح عالی و میانی کسب و کار طراحی شده اند که می توان نتایج ذیل را برای آن در آنتظار داشت.

  • اخذ تصمیم‌های هوشمندانه‌تر: از طریق دسترسی به موقع، دقیق و جامع به اطلاعات کلیدی کسب و کار، آگاهی از روند شاخص‌های عملکردی و همچنین تجزیه و تحلیل مسائل سازمان، امکان اخذ تصمیمات هوشمندانه و موثر فراهم می‌شود.
  • ارائه گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل‌های مقرون به صرفه: با استفاده از تحلیل‌های آماده، مدیران و تحلیلگران زمان کمتری را برای تهیه و به‌روزرسانی گزارش‌ها و وقت بیشتری برای تجزیه و تحلیل اطلاعات خواهند داشت.
  • دید 360 درجه از کسب و کار و بهبود عملکرد: با آگاهی از وضعیت فرایندهای مختلف سازمان یا کل کسب و کار در داشبوردهای مدیریتی، مدیران سازمان می‌توانند از روندها و فرایندهای کسب ‌وکار با روشی ساده و مؤثر آگاهی یابند و در سریع‌ترین زمان تصمیم‌های مقتضی برای بهبود عملکرد بگیرند.
  • مدیریت داده‌های انبوه سازمان: از طریق این ابزارها داده‌های انبوه و پراکنده منابع اطلاعاتی سازمان، تجمیع و خلاصه شده و در مخزن داده تجمیعی سازمان قرار می‌گیرد که متناسب‌ترین ساختار را برای گزارش گیری و تحلیل دارد.

ارسال شده در توسط پیام ندایی