سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارائه خدمات تخصصی کلیک ویو (QlikView)

داشبوردها می تواند حاوی اطلاعاتی برای توصیف میزان بهره وری، عملکرد مالی و یا شاخص های کلیدی کسب و کار باشند. این مجموعه از نمودارها، آمار و ارقام در ایجاد گزارش های روشنگرانه نسبت به کسب و کار کمک کرده و در نهایت منجر به توانمند سازی عملکرد کلی آن خواهد شد. داشبورد ها عاملی کلیدی در صرفه جویی زمان  و افزایش سرعت رسیدن به بینش روشن نسبت به کسب هستند. در ذیل نکاتی اشاره شده است که نشان می دهد که چگونه یک داشبورد کسب و کار مناسب، تضمین کننده افزایش موفقیت کسب و کار خواهد بود.

بینش خوب و موثر

یک داشبورد با طراحی مناسب می تواند نخست شرح کلی و کاملی از کسب و کار ارائه کرده و سپس امکان مرور جزئیات برای هر یک از عوامل اصلی را فراهم کند و در نهایت با ایجاد بینش صحیح و مناسب نسبت به کسب و کار، امکان تصمیم گیری درست را فراهم کند.

صرفه جویی در زمان

به طور کلی زمان زیاد برای ایجاد گزارش با هدف بررسی تمام جنبه های کسب کار به صورت منظم، نیاز به زمان زیادی دارد. داشبورد ها ضمن ارائه ساختاری مناسب و انعطاف پذیر برای مرور سریع کسب و کار، صرفه جویی قابل ملاحظه ای را در زمان ایجاد یا اعمل تغییرات مورد نظر مدیران ایجاد می کنند. می توان با برنامه ریزی برای به روز رسانی خودکار اطلاعات به صورت ساعتی و یا روزانه، بسته به نیاز  کسب و کار، امکان تمرکز بر روی بخش های با اهمیت را به جای صرف زمان برای فعالیت هایی حاشیه ای شامل آماده سازی صفحات گسترده د اکسل و تولید گزارش های دیگر، فراهم نمود.

حذف واسطه ها

داشبورد های پیشرفته مانند کلیک ویو (qlikview) با تکیه بر قابلیت های خود این امکان را برای کاربران خود فراهم می کنند تا نیازهای اطلاعاتی خود را به شخصه پوشش داده و مرور و بازبینی اطلاعات را از زوایای مختلف فراهم سازند. این قابلیت ضمن صرفه جوی در زمان باعث حذف واسطه ها  در جریان اطلاعات خواهد شد.

 

افزایش بهره وری

در صورت رعایت نکات کلیدی در طراحی داشبوردها و تضمین صحت اطلاعات و محاسبات، می توان ادعا کرد که ارائه دقیق شاخص ها  و امکان مرور ریز اجزا در صورت نیاز، سبب افزایش بهره وری بواسطه ایجاد فرصت های تصمیم گیری سریع خواهد بود. رسیدن کسب و کار به نقطه سر به سر را به سادگی می توان از روی نمودارها و گزارشات دید و با تمرکز بر نقاط قوت، افزایش کارایی و کسب درآمد را انتظار داشت.

همچنین پاسخ گویی به پرسش های متداول صاحبان یا مدیران ارشد کسب و کار مانند آخرین قیمت خرید یک کالا، وضعیت طلب از یک مشتری و یا میزان بدهی به پیمانکار و ... ضمن افزایش کارایی این افراد در تصمیمات روزمره، افزایش آگاهی بیشتر نسبن به جزئیات جاری سازمان را به دنبال خواهد داشت 

 http://qlikview.blogfa.com/post/23

 


ارسال شده در توسط پیام ندایی